For Doers, by Doers, from Doers 2


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Unicist technologies were developed to deal with the nature of complex problems. Therefore they are basically for doers who need to make things happen.

Only doers can understand the meaning of ensuring results and extending the boundaries of a business.

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Today’s Reflection Clinic was a turning point in helping doers to enter the world of dealing with the nature of problems to ensure expansion and results.

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All our organization is integrated by doers in their field. That is why they are natural users of the technology they provide to the market.
Only doers can expand a business in which “doing technologies” are being developed, sold and implemented.
Beginning in April, 2009 our formal organization will be market oriented to be able to provide all the doers in the world with the necessary technologies to expand their activities.

Only doers can really understand doers.

Martin Alvaro
Business Intelligence

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2 thoughts on “For Doers, by Doers, from Doers

  • Edmond Jordan

    Martin:
    En principio, estoy de acuerdo con el hecho de que sólo los realizadores o ejecutores pueden hacer que las cosas ocurran. Sin embargo, en términos, primero, del modelo en el que se muestran los conceptos esenciales de los “ejecutores” o realizadores (gráfico 2) y, segundo, de la pirámide de Maslow (gráfico 1), no entiendo por qué se coloca la “autorealización” como antípoda de la “estima”, relacionando la primera con “expansión” y a la segunda con “contracción”. Estos dos conceptos, la autorealización y la estima, no me parece que sean contrapuestos. Son fases en la satisfacción de necesidades. Incluso Maslow, acerca de la necesidad de estima, dice lo siguiente:

    “All people in our society (with a few pathological exceptions) have a need or desire for a stable, firmly based, (usually) high evaluation of themselves, for self-respect, or self-esteem, and for the esteem of others. By firmly based self-esteem, we mean that which is soundly based upon real capacity, achievement and respect from others. These needs may be classified into two subsidiary sets. These are, first, the desire for strength, for achievement, for adequacy, for confidence in the face of the world, and for independence and freedom.[5] Secondly, we have what [p. 382] we may call the desire for reputation or prestige (defining it as respect or esteem from other people), recognition, attention, importance or appreciation.”

    Más adelante dice:

    “Satisfaction of the self-esteem need leads to feelings of self-confidence, worth, strength, capability and adequacy of being useful and necessary in the world.”

    Esto último implica que la “estima” también significa realización; de otro modo no habría estima.

    Por otro lado, la “autorealización” significa un nivel más alto de satisfacción. Aunque, es una necesidad que se puede satisfacer sin haber satisfecho completamente las necesidades inferiores, a pesar de lo que dice Maslow:

    “The clear emergence of these needs rests upon prior satisfaction of the physiological, safety, love and esteem needs. We shall call people who are satisfied in these needs, basically satisfied people, and it is from these that we may expect the fullest (and healthiest) creativeness.”

    A pesar de ello, reconoce que no sabe mucho acerca de esta necesidad y señala que:

    “Since, in our society, basically satisfied people are the exception, we do not know much about self-actualization, either experimentally or clinically. It remains a challenging problem for research.”

    De otra forma no habrían literatos, científicos, artistas, etc., que prefirieron literalmente morirse de hambre por satisfacer su necesidad de realización. Es decir, no satisficieron sus necesidades fisiológicas, de seguridad, de pertenencia o amor y de estima, pero satisficieron la más elevada.

    Ya no quiero extenderme más sobre este asunto, pues la oposición seguridad-libertad me sugiere otras consideraciones.

    En fin, creo que lo único que quiero es una explicación.

    Gracias.

    En resumen

  • Edmond Jordan

    Martin:
    En principio, estoy de acuerdo con el hecho de que sólo los realizadores o ejecutores pueden hacer que las cosas ocurran. Sin embargo, en términos, primero, del modelo en el que se muestran los conceptos esenciales de los “ejecutores” o realizadores (gráfico 2) y, segundo, de la pirámide de Maslow (gráfico 1), no entiendo por qué se coloca la “autorealización” como antípoda de la “estima”, relacionando la primera con “expansión” y a la segunda con “contracción”. Estos dos conceptos, la autorealización y la estima, no me parece que sean contrapuestos. Son fases en la satisfacción de necesidades. Incluso Maslow, acerca de la necesidad de estima, dice lo siguiente:

    “All people in our society (with a few pathological exceptions) have a need or desire for a stable, firmly based, (usually) high evaluation of themselves, for self-respect, or self-esteem, and for the esteem of others. By firmly based self-esteem, we mean that which is soundly based upon real capacity, achievement and respect from others. These needs may be classified into two subsidiary sets. These are, first, the desire for strength, for achievement, for adequacy, for confidence in the face of the world, and for independence and freedom.[5] Secondly, we have what [p. 382] we may call the desire for reputation or prestige (defining it as respect or esteem from other people), recognition, attention, importance or appreciation.”

    Más adelante dice:

    “Satisfaction of the self-esteem need leads to feelings of self-confidence, worth, strength, capability and adequacy of being useful and necessary in the world.”

    Esto último implica que la “estima” también significa realización; de otro modo no habría estima.

    Por otro lado, la “autorealización” significa un nivel más alto de satisfacción. Aunque, es una necesidad que se puede satisfacer sin haber satisfecho completamente las necesidades inferiores, a pesar de lo que dice Maslow:

    “The clear emergence of these needs rests upon prior satisfaction of the physiological, safety, love and esteem needs. We shall call people who are satisfied in these needs, basically satisfied people, and it is from these that we may expect the fullest (and healthiest) creativeness.”

    A pesar de ello, reconoce que no sabe mucho acerca de esta necesidad y señala que:

    “Since, in our society, basically satisfied people are the exception, we do not know much about self-actualization, either experimentally or clinically. It remains a challenging problem for research.”

    De otra forma no habrían literatos, científicos, artistas, etc., que prefirieron literalmente morirse de hambre por satisfacer su necesidad de realización. Es decir, no satisficieron sus necesidades fisiológicas, de seguridad, de pertenencia o amor y de estima, pero satisficieron la más elevada.

    Ya no quiero extenderme más sobre este asunto, pues la oposición seguridad-libertad me sugiere otras consideraciones.

    En fin, creo que lo único que quiero es una explicación.

    Gracias.